“Kwaliteit hoog in het vaandel”

Hoe het logistieke concept van King ontzorgt

 

De Zorgboog biedt aan alle generaties een breed pakket aan diensten en expertise in wonen, welzijn en zorg ter ondersteuning van hun kwaliteit van leven, met aandacht voor individuele behoeften.


Bij de Zorgboog staat kwaliteit voorop. Dat geldt voor de zorg die zij verlenen, maar zeker ook voor de producten en diensten die ze inzetten. De Zorgboog heeft sinds een tijd geen eigen keukens meer op haar locaties. Ook hebben zij geen magazijnen meer. De ondersteunende processen worden veelal uitbesteed ten goede van het primaire proces waarbij de klant centraal staat.


“Vroeger was alles in eigen beheer,” vertelt Marcel Lewis, Senior Inkoper van de Zorgboog. “Voeding, schoonmaak, catering; alles werd op locatie gedaan. Daardoor waren er op iedere locatie voorraden aanwezig. Dat is nu heel anders. We richten ons nu op waar we goed in zijn. We worden daarin ondersteund door belangrijke partijen die ons de diensten kunnen bieden die we nodig hebben, met de kwaliteit die we verwachten.”

Totaaloplossing
Toen Marcel begon bij de Zorgboog was een van zijn eerste acties het optimaliseren van het inkoopproces. Naast het aankopen van een
nieuw inkooppakket en schrijven van een nieuw Inkoopbeleid was er een doel om een reductie van het aantal leveranciers te realiseren. King werd een prominente partner van de Zorgboog.

Marcel: “King biedt een breed pakket waardoor we veel producten bij dezelfde leverancier kunnen onderbrengen. Daarnaast biedt King uitstekende logistieke service en aftersales. ”

Perfecte leveringen
Momenteel hanteert men bij de Zorgboog een decentraal inkoopbeleid. Centraal wordt een pakket samengesteld per productgroep, maar de dagelijkse bestellingen worden door de medewerkers op de locatie gedaan in de eigen webshop, waarin ook de King artikelen staan.
Eens per twee weken wordt er uitgeleverd door King. Alles staat dan keurig geordend op rolcontainers, met een barcode per bestelunit. Bij de zorgboog wordt de pakbon gematcht en worden de artikelen uitgeleverd aan de verschillende locaties.
“Die totaalontzorging is één van de sterke punten van King. Ik heb er geen omkijken naar. Er zijn nooit manco’s, nauwelijks backorders en de leveringsgraad is uitstekend!”

 

Download hier de customer case